Avrupa basketbolunun en prestijli organizasyonu olan EuroLeague'de Türkiye'yi gururlandıracak tarihi bir gelişme yaşandı. EuroLeague yönetiminin gerçekleştirdiği stratejik toplantıda alınan kararla birlikte, Beşiktaş Erkek Basketbol Takımı 2026-2027 sezonunda EuroLeague'de mücadele etme hakkı kazandı. Siyah-beyazlı kulübün organizasyona katılımı, yönetim kurulu tarafından resmen onaylanarak yürürlüğe girdi.

EZELİ RAKİPLERDEN BEŞİKTAŞ'A TAM DESTEK

Alınan bu tarihi kararın perde arkasındaki detaylar ise Türk sporu adına büyük bir dayanışmaya sahne oldu. Beşiktaş'ın devler ligine katılım kararının, EuroLeague'in organizasyon yapısında söz sahibi olan hissedar kulüplerin oylaması neticesinde netleştiği öğrenildi. Aralarında Türkiye'nin organizasyondaki güçlü temsilcileri Fenerbahçe ve Anadolu Efes'in de yer aldığı 13 hissedar takım, siyah-beyazlı ekibin lige kabul edilmesi yönünde ortak bir irade sergiledi.

OY BİRLİĞİYLE KABUL EDİLDİ

Toplantıda yapılan oylamada, Beşiktaş'ın katılım dosyası masaya yatırıldı ve 13 hissedar kulübün tamamının "evet" oyu vermesiyle oy birliği sağlandı. Bu kararla birlikte Beşiktaş, 2026-2027 sezonundan itibaren Avrupa'nın en büyük basketbol kulüpleriyle aynı arenada parkeye çıkma hakkını resmen elde etmiş oldu. Siyah-beyazlı camiada büyük sevinç yaratan bu gelişme, aynı zamanda EuroLeague sahnesindeki Türk takımı sayısını da artırmış oldu.

Kaynak: Kanal 6 Haber