Enerji alanında dijital dönüşüm için hazırlıklarını sürdüren EPDK, milyonlarca aboneyi ilgilendiren yeni bir projeyi gündemine aldı.

Türkiye Gazetesi'nin haberine göre; planlanan "Milli Akıllı Sayaç Sistemi" kapsamında elektrik sayaçlarının yanı sıra su ve doğalgaz tüketim verilerinin de ortak bir dijital altyapıda toplanması hedefleniyor. Böylece farklı kurumlar tarafından sunulan veriler tek bir sistem üzerinden takip edilebilecek.

TÜM TÜKETİM BİLGİLERİ TEK EKRANDA GÖRÜLECEK

Gerekli teknik altyapı ve yasal düzenlemelerin tamamlanmasının ardından abonelerin elektrik, su ve doğalgaz tüketimlerini ayrı ayrı uygulamalardan takip etmesine gerek kalmayacak.

Yeni sistem sayesinde kullanıcıların tüm tüketim bilgilerine tek platform üzerinden ulaşabilmesi amaçlanıyor.

FATURALAR DAHA KOLAY TAKİP EDİLECEK

Yeni dijital altyapıyla birlikte vatandaşların;

-Elektrik, su ve doğalgaz tüketimlerini anlık olarak görüntüleyebilmesi,

- Geçmiş dönem faturalarını karşılaştırabilmesi,

-Kullanım alışkanlıklarını daha kolay analiz edebilmesi,

-Tüketim değişimlerini tek ekrandan izleyebilmesi hedefleniyor.

Sistemin aynı zamanda dağıtım şirketlerinin operasyonel maliyetlerini azaltması ve farklı teknoloji bağımlılıklarını en aza indirmesi de bekleniyor.

KIRSAL BÖLGELER İÇİN ÖZEL ÇÖZÜM HAZIRLANIYOR

EPDK'nın üzerinde çalıştığı projede kırsal bölgelerde yaşanabilecek iletişim sorunları da dikkate alınıyor.

Bu kapsamda elektrik hatları üzerinden veri aktarımı sağlayan sistemlerle radyo frekansı tabanlı haberleşme teknolojilerinin birlikte kullanılacağı hibrit bir altyapı planlanıyor.

AR-GE ÇALIŞMALARI SÜRÜYOR

Uzmanlar, sistemin Türkiye genelinde kesintisiz şekilde kullanılabilmesi için yeni nesil haberleşme teknolojileri üzerinde çalışmaların devam ettiğini belirtiyor.

Altyapının tamamlanmasının ardından "Milli Akıllı Sayaç Sistemi"nin enerji yönetiminde dijital dönüşümün önemli adımlarından biri olması ve milyonlarca abonenin tüm tüketim verilerini tek platformdan yönetebilmesi hedefleniyor.

Kaynak: Kanal 6 Haber