YEREL HABERLER

İETT filosuna 1.940 yeni araç geliyor

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), toplu ulaşım altyapısını güçlendirecek önemli bir yatırımı daha hayata geçirdi.

Pendik'te yapımı tamamlanan İETT Kurtköy-2 Garajı düzenlenen törenle hizmete açılırken, İBB Başkanvekili Nuri Aslan, önümüzdeki üç yıl içinde İETT filosuna toplam 1.940 yeni aracın kazandırılacağını açıkladı.

KURTKÖY-2 GARAJI HİZMETE AÇILDI

20 bin metrekarelik alanda inşa edilen ve yaklaşık 102 milyon liralık yatırımla tamamlanan Kurtköy-2 Garajı, İETT'nin 19'uncu garajı olarak hizmet vermeye başladı.

225 otobüs kapasitesine sahip tesis, 24 saat kesintisiz hizmet verecek. Garajda aynı anda 6 otobüsün bakım ve onarımı yapılabilecek.

"İSTANBUL'A 1.940 YENİ ARAÇ KAZANDIRACAĞIZ"

Açılışta konuşan İBB Başkanvekili Nuri Aslan, toplu ulaşım filosunu gençleştirmeye yönelik yatırımların süreceğini belirtti.

Aslan, 2026 yılında filoya 650 yeni aracın dahil edileceğini, bunun ardından 2027 yılında 650, 2028 yılında ise 640 yeni aracın daha hizmete alınmasının planlandığını söyledi.

Toplamda 1.940 yeni aracın İstanbul ulaşımına kazandırılacağını ifade eden Aslan, filonun yaş ortalamasının da 5 yılın altına düşürüleceğini kaydetti.

5 MİLYAR LİRALIK YATIRIM

İETT'nin araç filosunu yenileme çalışmaları kapsamında ilk etapta 250 solo otobüs alımı için sözleşmenin imzalandığını açıklayan Aslan, araçların Kasım ayından itibaren hizmet vermeye başlayacağını söyledi.

Bu yatırımın yaklaşık 5 milyar liraya mal olacağını belirten Aslan, ayrıca İETT tarihinde ilk kez yüzde 100 elektrikli 50 otobüsün de filoya katılacağını duyurdu.

ÇEVRECİ VE MODERN TESİS

Kurtköy-2 Garajı yalnızca kapasitesiyle değil, çevreci özellikleriyle de dikkat çekiyor.

Tesiste araç yıkama sularının yaklaşık yüzde 85'i geri dönüştürülerek yeniden kullanılabilecek. Katı atıkların ise yüzde 95'i geri kazanılacak.

Garajda bakım hangarlarının yanı sıra idari ofisler, depo alanları ve personel için sosyal yaşam alanları da yer alıyor.

"İETT'NİN BAŞARI HİKAYESİNİN ÖNEMLİ HALKASI"

İBB Başkanvekili Nuri Aslan, Kurtköy-2 Garajı'nın İstanbul'un ulaşım altyapısını güçlendirecek önemli yatırımlardan biri olduğunu belirterek, tesisin hem operasyonel verimliliği artıracağını hem de İstanbullulara daha hızlı ve kaliteli toplu ulaşım hizmeti sunulmasına katkı sağlayacağını ifade etti.

Açılış töreninin ardından Aslan ve beraberindeki protokol üyeleri tesisi gezerek incelemelerde bulundu ve İETT çalışanlarına görevlerinde başarılar diledi.