2026 FIFA Dünya Kupası D Grubu üçüncü ve son maçında A Milli Futbol Takımı, turnuvanın ev sahiplerinden ABD ile karşı karşıya geldi. Los Angeles Stadı'nda oynanan prestij mücadelesini ay-yıldızlı ekip 3-2 kazanmayı başardı. İlk yarısı da millilerin 2-1'lik üstünlüğüyle geçilen karşılaşmada Türkiye'nin gollerini Arda Güler, Orkun Kökçü ve 90+8. dakikada Kaan Ayhan kaydetti. İlk iki maçta alınan yenilgilerle gruptan çıkma şansını daha önce kaybeden milli takım, bu sonuçla turnuvaya veda etti.

Karşılaşmanın ardından ay-yıldızlı futbolcular mücadeleye ve turnuvadaki erken vedaya dair çarpıcı açıklamalarda bulundu.

Millitakımgol

ORKUN KÖKÇÜ: "ORTADA ONURUMUZ VE ŞEREFİMİZ VARDI"

Galibiyetin kendileri adına önemli bir teselli olduğunu belirten Orkun Kökçü, "Bu maçtan galibiyetle ayrılmak bizim için çok önemliydi çünkü ortada onurumuz ve şerefimiz vardı, onu kurtardığımızı düşünüyorum. Ama bu noktaya gelene kadar herkesin özeleştiri yapması lazım çünkü bunu ülkemiz hak etmedi, biz hak etmedik. Çok şey denilebilir aslında ama şu an zamanı değil çünkü herkes duygusal anlamda yüksek. Ülkemizi az da olsa sevindirebildiysek çok mutluyuz. İnşallah bir deneyim oldu Dünya Kupası'nda, nicelerine katılırız." ifadelerini kullandı.

A A 20260626 41788963 41788962 T U R K I Y E A M E R I K A B I R L E S I K D E V L E T L E R I

ARDA GÜLER: "İNSANLAR NE DESE HAKLILAR"

Eleştirilere değinen genç yıldız Arda Güler, taraftarlara hak verdiğini dile getirerek, "Maçtan önce üzgün ve moralimin bozuk olduğunu söylemişsiniz eleştiriler için... Tüm eleştiriler haklı. İyi oynamadık, insanlar ne deseler haklılar! Drama yapamayız. Kötü oynadık ve elendik." şeklinde konuştu.

A W733888 02

SALİH ÖZCAN: "EVE GALİBİYETLE DÖNMEYE MECBURDUK"

Takımın pes etmediğini vurgulayan Salih Özcan ise, "Son maçımızda yüzümüzü göstermek istedik. Kendimize güveniyoruz, bu takım hak ediyor. İlk iki maçı kaybettik, bu maç kendimize güvendik. Kazandık ve böyle dönüyoruz. Çok üzgündük, ilk elenen takımlardan olduk. Eve galibiyetle dönmeye mecburduk." dedi.

Trkadro2

KAAN AYHAN: "EN BÜYÜK ELEŞTİRİYİ BİZ YAPACAĞIZ"

Milli takıma 90+8'de galibiyeti getiren golü atan Kaan Ayhan, duygusal bir süreçten geçtiklerini belirterek şu açıklamayı yaptı:

"DHA çok tadını çıkarmak isterdik. Dünya Kupası'nda gol atmak herkese nasip olmaz... Duygusallık var, pek sevinemedik. En büyük eleştiriyi vi biz yapacağız. Belki 1 dakika olsa bile taraftarımızı sevindirdiğimiz için ne mutlu. Vincenzo Montella tebrik etti, kolay değil. Herkes bunları duymak ister. Arkadan gelip arkadaşlarını itelemek de kolay değil, ben de oynamayı hak ettiğimi düşünüyorum. Turnuvayı kazanmadık, belki hocanın dediği şey takımda beraberlik ve destek. Önümüzde önemli turnuvalar var, oralara daha güçlü hazırlanmak ve daha güçlü olmak istiyoruz."

Kaynak: Kanal 6 Haber