A Milli Futbol Takımı, 2026 FIFA Dünya Kupası D Grubu üçüncü ve son maçında turnuvanın ev sahiplerinden Amerika Birleşik Devletleri (ABD) ile Los Angeles Stadyumu’nda karşı karşıya geldi. Türkiye saati ile 05.00’te başlayan bu kritik mücadelede Cezayir Futbol Federasyonu’ndan Mustapha Ghorbal düdük çaldı. Ghorbal’ın yardımcılıklarını ise Mokrane Gourari ve Abbes Zerhouni üstlendi.

PARAGUAY MAĞLUBİYETİ SONRASI KADRODA BÜYÜK DEĞİŞİKLİK
A Milli Takım Teknik Direktörü Vincenzo Montella, grupta bir önceki maçta Paraguay’a karşı alınan 1-0’lık mağlubiyetin ardından ilk 11 kadrosunda çok konuşulacak bir operasyona imza attı. İtalyan teknik adam, bir önceki müsabakanın başlangıç kadrosundan tam 7 ismi kulübeye çekerek sahaya tamamen yenilenmiş bir takım sürdü.
Deneyimli çalıştırıcı; Mert Müldür, Merih Demiral, Ferdi Kadıoğlu, İsmail Yüksek, Hakan Çalhanoğlu, Yunus Akgün ve Kerem Aktürkoğlu’nun yerlerine Zeki Çelik, Ozan Kabak, Eren Elmalı, Salih Özcan, Orkun Kökçü, Oğuz Aydın ve Barış Alper Yılmaz’a ilk 11’de şans tanıdı.

MİLLİLERİN ABD KARŞISINDAKİ SAHA DİZİLİMİ
Kalede eldivenleri Uğurcan Çakır’a emanet eden Vincenzo Montella, savunma hattını Zeki Çelik, Ozan Kabak, Abdülkerim Bardakcı ve Eren Elmalı dörtlüsünden oluşturdu. Orta alanın merkezinde Salih Özcan ve Orkun Kökçü ikilisini görevlendiren İtalyan teknik adam, hücum hattının sağ kanadında Oğuz Aydın'a, 10 numara pozisyonunda Arda Güler'e, sol kanatta ise Kenan Yıldız'a formayı verdi. Ay-yıldızlı ekibin gol yollarındaki en büyük kozu ise ileri uçta görev alan Barış Alper Yılmaz oldu.

İKİ FUTBOLCU DÜNYA KUPASI'NDA İLK KEZ SAHAYA ÇIKTI
Kritik ABD karşılaşması, milli takımda iki futbolcu için ayrı bir önem taşıdı. Mücadeleye ilk 11'de başlayan savunma oyuncusu Ozan Kabak ve hücum oyuncusu Oğuz Aydın, kariyerlerinde ilk kez bir Dünya Kupası organizasyonunda forma giyme sevincini yaşadı. Her iki futbolcu da grubun ilk iki maçı olan Avustralya ve Paraguay karşılaşmalarında maç kadrosunda yer almalarına rağmen teknik heyetten süre alamamıştı.





